2019. április 30., kedd

Vasbeton gerenda típusok

Normál vasbeton födémgerendák. A normál vasbeton gerendák egyes típusait már négy évtizede gyártják ha­zánkban. Előnyük a nagy választékon túl az, hogy a koszorúba való beépítés­nél nem kell külön nyíróvasat elhelyez­ni, valamint, hogy nem kell a közbenső biztosító állvány.


A struktúra alakjának megerősítésére és a hajlítási pillanatainak növelésére szolgálnak. A számítás során a vasbeton keresztmetszetek nyomaték-görbület összefüggését felhasználva meghatározásra kerül a vasbeton lemezek pontos lehajlása, figyelembe véve a húzott betonöv merevítő hatását is.

Az E-jelű feszített gerendákból készített födém évek óta alkalmazott és jól bevált födémszerkezet. Egyszerűen kivitelezhető, nem kíván különleges szaktudást és gépesítést. A vasbeton gerenda ismertetője. E gerenda csendélet.


Ennek pont így kell kinéznie! A gerenda egy egyszerű betongerenda, amit a betonüzemben öntenek ki az erre kitalált gyártósoron. Nem egy atomfizika a készítése, de otthon azért ne állj neki ilyet készíteni.

Az anyaga vasbeton (betonozós cikk), amit speciális formájú zsalukba. Az „A” és „AD” jelű vasbeton termékek -m ill. Az elemek csak a betonra és acélra nem agresszív környezetben használhatók fel. Acélvázas épületek esetén lehetséges az acélgerendákra előregyártott vasbeton födémszerkezeteket ráhelyezni.


A betonacélok melegen hengereltek vagy hidegen alakítottak lehetnek. Palástfelületük lehet sima, bordás, és periodikus. Előregyártott vasbeton kéttámaszú gerendák laboratóriumi és numerikus vizsgálataihoz kilenc próbatestből álló kísérletsorozatot terveztünk.


Ezek az E-gerendák családi házak födémjének elkészítéséhez kéttámaszú tartóként szolgálnak. Amennyiben a gerenda és a fal között jelentős hézagot találunk, minden esetben használjunk téglaékeket vagy egyszerű téglatörmeléket ahhoz, hogy a hézag méretét csökkentsük, illetve a falszerkezet a későbbi mozgolódás esetén ne tudjon megülni, esetleg berepedezni a beavatkozás miatt. Ha a téglaékek a helyükön vannak. A magasépítési szerkezetek nagy részét meg lehet nyírásra vasalni csak kengyelezéssel (ami sokkal egyszerűbb). Ekkor a támasz felől a mezőközép felé haladva, egyre növekvő kengyelkiosztási távolságú tartomány elegendő.


A födémszerkezetek a vízszintes teher­hordó szerkezetek egyik legfontosabb elemeiként több feladatot is ellátnak. Q Fogópár, cimborapár: két vízszintes helyzetű palló vagy gerenda , amelyek a szembenálló szarufákat, a szelemeneket és az oszlopokat összefogják. Q Gáncsfa: teherhordó szerkezeti elemre külön felerősített, a terheket közvetítő, rövid gerenda -, palló-vagy deszkadarab.

Q Szék: a szaruzatot alátámasztó szerkezeti egység. A gerendák közé napjainkban szinte kizárólag béléstesteket helyeznek, régebben előfordult a gyári vasbeton tálca, monolit vasbeton lemez, vagy a horcsik lemez alkalmazása. Fontos, hogy a gerenda teherbírását a gyártó által adott műszaki adatlap határozza meg, és ez alapján a statikus tervez adja meg a beépítés. Attól függően, hogy a paraméterek, vannak átfedések csapat, monolitikus vagy kombinált.


Ezek szükségesek feldarabolni a padló, pince vagy padlás építése a fő szoba. A főbb típusai a gerenda átfedés általában fából vagy acélból. A fából készült gerendák olcsók, de nem használt nagyszabású ipari építés. Porotherm vasbeton gerenda árak és árlista.


A födém előregyártott elemekből álló részét a Leier mesterfödém gerendák. A Leier mesterfödém gerenda (LMF) vasalását lényegében egy betonacél. Mellékletek a TRIGON gerenda beépítéséhez.


Az egyes méretekből hány darab vasbeton gerenda szükséges a födém. A Leier előregyártott födémrendszereivel időt és ezáltal pénzt is spórolhat építkezése során. Az előre gyártott beton, vasbeton vagy feszített beton szerkezeteket telepített üzemben vagy építési helyszínen állítják elő, a beton megszilárdulása után állítják be. Ilyen esetben gond lehet a födém alsó burkolásával is, a lehajláskülönbségek nem eredményeznek könnyen fedhető felületet. Ilyen esetekben álmennyezettelmegelőzhető, hogy direktfedést alkalmazzunk.


Sikeresen működtünk közre több vasútépítési projektben is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Népszerű bejegyzések